سرویس خواب یکی از اصلی‌ترین لوازم برای هر اتاق خوابی است. از اتاق خواب معمولی تا اتاق خواب عروس و یا کودک، همه نیاز به یک سرویس خواب خوب و راحت دارند. چیزی که آن را هم در جهیزه‌ها مشاهده می‌کنیم و هم در سیسمونی کودک یکی از نیازهای اصلی به شمار می‌رود. از آنجایی که سرویس خواب یکی از کالاهای با قیمت بالاتر نسبت به وسایل ریز دیگر حساب می‌شود، در خرید آن بایستی دقت کافی داشت و برای این امر نیز بایستی دانست که سرویس خواب چیست و چه مدل‌ها و انواعی دارد. در ادامه مطلب می‌توانید پاسخ این سوال را دانسته و خریدی آگاهانه و مطابق با نیاز خود داشته باشید.


سرویس خواب چیست ؟

سرویس خواب در انواع مختلفی در بازار موجود است. سرویس خواب به شکل گرد، مستطیل، فانتزی عروسکی و انواع دیگر از نمونه‌ها و مدل‌های سرویس خواب در بازار هستند. شما به راحتی می‌توانید تخت آن را با هر ارتفاعی که علاقمند هستید تهیه کنید. تخت خواب بلند، کوتاه دو طبقه و نمونه های دیگر از انواع تخت خواب در سرویس خواب به شمار می‌روند که می‌توانید با توجه به سلیقه و اتاق خود، بهترین نوع تختخواب را انتخاب کنید. همچنین پاتختی‌های کنار تخت بسته به سلیقه شما مطابق با مدل تخت ست شده در بازار موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را به عنوان جزء جدایی ناپذیر سرویس خواب و همراه با آن خریداری کنید. شما به راحتی می‌توانید یک آینه و میز آرایش نیز به سرویس خواب خود اضافه کنید. البته لازم به ذکر است که معمولا سرویس خواب‌های ارائه شده در بازار ایران همگی شامل این اجزاء هستند و به صورت یک ست کامل ارائه می‌شوند، اما در برخی اوقات نیز شما می‌توانید سرویس خواب خود را کاملا به صورت سفارشی و مطابق سلیقه خود خریداری نمایید.

 


ملزومات و وسایل سرویس خواب

ابتدا به معرفی وسایل موجود در یک ست سرویس خواب می‌پردازیم و سپس به دنبال جزئیاتی در رابطه با سرویس خواب می‌رویم. در این مطلب به صورت کلی این وسایل را معرفی کرده و در مطالب آتی نیز به طور کامل به سوال سرویس خواب شامل چه چیزهایی می‌شود، پاسخ خواهیم داد.

  •     تخت خواب
  •     میز توالت یا میز آرایش
  •     پاتختی
  •     کمد
  •     آینه
  •     مبل پا تختی یا پاف

 


سرویس خواب کلاسیک


منظور از سبک کلاسیک در اتاق خواب به این شکل است که به عنوان مثال اثاثیه و سرویس خواب را به صورت متقارن جایگذاری کنیم، از طراحی ها و رنگ های غنی و جذاب استفاده کنیم و حالتی رسمی تر به اتاق ببخشیم. پس خبری از عتیقه جات و روتختی های قدیمی و غیره نیست.


اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب کلاسیک

  •     تخت خواب: مهم ترین جز یک سرویس خواب، تختخواب آن است. تخت خواب کلاسیک نیز انواع و اقسام مختلفی دارد که هر فرد می تواند بر اساس نیازها و طرح مورد علاقه اش، یکی از آنها را انتخاب کند.
  •     پاتختی: یکی دیگر از لوازمی که در سرویس خواب ارائه می شود، پاتختی است. پاتختی ها نیز در ابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند و مدل های متنوعی دارند.
  •     میز توالت: میز توالت نیز همانند تخت خواب جز جدایی ناپذیر از سرویس خواب است. وجود این میز به خصوص برای بانوان بسیار مهم و حیاتی است. مدل های کلاسیک متنوعی از میز کلاسیک وجود دارند که هر یک در نوع خود چشم گیر و زیبا هستند.
  •     آینه: آینه نیز در میان لوازم سرویس خواب جای می گیرد. در سبک کلاسیک معمولاً آینه را بر روی میز توالت نصب می کنند. اما باز هم این موضوع کاملاً به میل و خواسته هر فرد بستگی دارد. شما می توانید آن را در هر اندازه ای که خواستید تهیه کنید و در جاهای مختلف اتاق نصب کنید.
  •     پاف: پاف نیز یکی از لوازمی است که از اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب محسوب می شود. اما وجود آن چندان ضروری نیست. خرید یا عدم خرید آن به عهده خود شماست.

سرویس خواب آینه ای


مدلی از سرویس خواب که امروزه طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است و در کوتاه مدت توانسته است در میان مشتریان جایی برای خود داشته باشد. می توان گفت سرویس خواب یکی از اصلی ترین لوازم اتاق خواب است. از اتاق خواب عروس و کودک گرفته تا تمامی اتاق خواب ها نیاز به سرویس خواب متناسب با خود هتسند.
سرویس خواب آینه ای جزو سرویس خواب هایی است که می توان گفت از مد نمی افتد و در عین سادگی طرفداران بسیار زیادی دارد. سرویس خواب آینه ای همان طور که از نام آن پیداست، در طراحی آن از آینه استفاده شده است تا جلوه دیگری برای سرویس خواب داشته باشد. این سرویس خواب در ماکابد در رنگ های متنوعی به فروش می رسد. در واقع هنگام خرید سرویس خواب آینه ای اصلا نگران رنگبندی آن نباشید شما عزیزان می توانید مدل سرویس خواب آینه ای خود را انتخاب کنید و از ماکابد بخواهید با توجه به رنگ دکوراسیون منزل شما، آن را رنگ آمیزی کند.


سرویس خواب آینه ای مدلی منحصر به فرد است که با نمای آینه ای از سایر نمونه ها متمایز شده است. این طرح آینه ای در قسمت تاج و قسمت پایین تخت می باشد که نمایی خاص را برای شما به ارمغان آورده است. با خرید سرویس خواب آینه ای می توانید صاحب پاتختی، میزآرایش، کمد، پاتختی و دیگر قطعات سرویس خواب بشوید. البته انتخاب لوازم جانبی سرویس خواب به عهده شما می باشد و شما عزیزان می توانید در کنار خرید سرویس خواب آینه ای هر یک لوازم آن را به دلخواه انتخاب و خریداری کنید.

با خرید سرویس خواب آینه ای می توانید رنگ دلخواه خود را نیز سفارش دهید تا متناسب با تم رنگی دکوراسیون منزل شما باشد. جنس سرویس خواب آینه ای ملامینه و ضد خش و ضد آب است و محصول از دوام فوق العاده ای برخوردار است. این محصول قابل ارسال به سراسر کشور می باشد و شما می توانید آن را درب منزل دریافت کنید.


چگونه سرویس خواب ارزان و شیک بخریم؟


یکی از ویژگی‌های مهم تختخواب‌هایی که امروزه تولید می‌شوند، تفاوت‌های موجود در جنس قالب آنها است. بعضی قالب‌ها از جنس چوب هستند، بعضی چرمی، بعضی فلزی و دسته‌ای دیگر از جنس پارچه درست می‌شوند. این قالب‌ها هر کدام ویژگی‌های منحصر به خود را دارند و به همین خاطر، نمی‌توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد. آنچه در این میان اهمیت پیدا می‌کند، اولویت‌هایی است که شما در مقام مشتری در نظر دارید و با توجه به آنها باید تصمیم نهایی را بگیرید.

 


جمع‌بندی


همان‌طور که ملاحظه می‌کنید انواع سرویس خواب و جنس‌های مختلفی که برای تهیهٔ قالب‌های آنها استفاده می‌شود، هر کدام مزایای منحصر به خود را دارند. انتخاب نهایی بستگی به صلاحدید و اولویت‌های شما خواهد داشت: اینکه دوست داشته باشید طراحی اتاق‌خوابتان طبیعی‌تر به نظر برسد (قالب‌های چوبی) یا اینکه بیش از هر چیز ماندگاری و دوام بالا را مد نظر دارید (قالب‌های فلزی)؛ اینکه به‌دنبال تختخوابی باشید که تمیز کردن آن آسان باشد (قالب چرمی) یا بیشتر به راحتی آن اهمیت بدهید (قالب پارچه‌ای). و مواردی از این دست که باید راجع بهشان تصمیم‌گیری کنید.

در پایان هم همان‌طور که پیش‌تر قولش را داده بودیم شما را با یکی از کسب‌وکارهای خوش‌نام در حوزهٔ تولید و فروش سرویس خواب و بعضی دیگر از انواع اثاثیهٔ خانه و اتاق‌خواب آشنا می‌کنیم: گروه تولیدی بلج از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را در این عرصه آغاز کرده است و طی این مدت‌زمان تقریبا ۲۸ساله به موفقیت قابل‌توجهی دست یافته است. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی این تولیدی می‌توانید از سرویس‌های خواب متنوع آنها دیدن کنید. محیط وب‌سایت فروشگاه نیز کاملا دوستدار کاربر است و امکانات و ویژگی‌های مختلفی را در دسترس کاربران قرار داده است: فرضا تغییر در متعلقات سرویس خواب یکی از این ویژگی‌ها است که به کاربر اجازه می‌دهد با توجه به هزینه‌ای که توان پرداختش را دارد، متعلقات موردنظر مثل دراور یا پاتختیِ همراه با تختخواب را حذف کند و به این صورت از قیمت نهایی کم کند