یکی از لوازم و وسایلی که همواره دقت و حساسیت زیادی بر روی انتخاب آن صورت می گیرد سرویس خواب است. این مورد در خصوص افرادی که تازه اقدام به شروع زندگی مشترک می نمایند اهمیت دو چندانی دارد. انتخاب مدل و طرح سرویس خواب، رنگ آن، اندازه و سبک سرویس خواب کاملا به سلیقه افراد بستگی داشته لذا نمی توان گفت که چه مدلی به عنوان سرویس خواب عروس مناسب افراد است. داشتن یک اتاق خواب زیبا و مدرن که حس آرامش را به شما القا کند، به میزان زیادی به نوع و مدل سرویس خواب انتخاب شده بستگی دارد. امروزه انواع سرویس های خواب تنها جنبه محلی برای استراحت افراد ندارند، بلکه مدل ها و طرحهای زیبا و جذاب به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی اتاق خواب و منزل محسوب می شوند. اینکه چه نوع سرویس خوابی را انتخاب کنیم علاوه بر سبک دکوراسیون مورد نظر، به اندازه اتاق خواب نیز بستگی دارد. در ادامه به معرفی انواع سرویس های خواب عروس متداول که بیشترین نوع استفاده را دارند می پردازیم.


انواع سرویس خواب عروس

سرویس های خواب را می توان بر حسب نوع ماده بکار رفته در آن به دو دسته کلی چوبی و فلزی تقسیم بندی نمود. سرویس های فلزی معمولا مناسب سرویس خواب عروس نبوده و انواع چوبی برای این منظور بکار می روند. در میان سرویس های خواب چوبی می توان به سرویس تمام چوب، سرویس ام دی اف، سرویس فایبر گلاس و یا سرویس های های گلاس اشاره نمود.

بجز سرویس های خواب تمام چوب که ظاهر و زیبایی خاصی دارند، ما بقی سرویس های خواب معمولا بر پایه ام دی اف بوده و بر روی آنها انواع روکش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.


سرویس خواب چوبی از انواع چوبهای راش، گردو، توسکا و غیره ساخته شده و ممکن است رنگ اصلی چوب و یا سایر رنگها بر روی آن قرار گیرند. سرویس های خواب عروس چوبی زیبایی و جلوه خاصی داشته و برگرفته از طبیعت هستند. افرادی که می خواهند طبیعت را به منزل خود ببرند می توان انواع سرویس های خواب چوبی را انتخاب نمایند. رنگهای روشن مانند رنگ چوب طبیعی و یا رنگهای سفید، طوسی، کرم و حتی رنگهای جذابی مانند آبی می تواند جلوه بی نظیری به اتاق خواب عروس بدهند.

سرویس خواب عروس بر اساس مدل و طرح مورد نظر به انواع کلاسیک، مدرن و اسپرت تقسیم بندی می شوند. اگر جزو افرادی هستید که دکوراسیون داخلی منزل خود را به سبک کلاسیک تزئین کرده اید، سرویس خواب کلاسیک عروس مناسب شماست.

تخت خواب کلاسیک با نقوش و کنده کاریهای متعدد حس و حال قدیمی و با شکوهی به اتاق خواب شما می بخشد. به این نوع سرویس های خواب سرویس خواب سلطنتی نیز می گویند که در هماهنگی با انواع مبلمان سلطنتی است.

در مقابل اگر جزو افرادی هستید که سرویس خواب سبک مدرن را می پسندید، سرویس خواب مدرن عروس مناسب شماست. سبک های مدرن در عین سادگی در طراحی، از خطوط ساده و روان در آن استفاده شده است. سرویس خواب مدرن را می توان در رنگهای متنوع سفارش و تهیه نمود.

در نهایت تخت خواب اسپرت عروس که طرفداران زیادی دارد برای افرادی که سبک اسپرت را در زندگی خود می پسندند بهترین گزینه خواهد بود. سرویس خواب اسپرت عروس با طرحهای متنوع و خلاقانه جلوه ای متفاوت به اتاق خواب شما می دهد. بنابراین اگر می خواهید سرویس خواب شما تک و منحصر بفرد باشد از انواع سرویس خواب اسپرت عروس استفاده کنید.


اجزای سرویس های خواب عروس

انواع سرویس های خواب عروس دارای اجزا و قطعات متفاوتی است. معمولا به همراه تخت خواب عروس، پا تختی، میز آرایش، صندلی و کمد عرضه می شود. شما می توانید تمام اجزای سرویس خواب را تهیه و با بخشی از آنرا سفارش دهید. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ بوده و فضای کافی برای سرویس خواب کامل دارید، انتخاب سرویس خواب کامل عروس زیبایی و جلوه زیادی به اتاق شما می دهد. اگر فضای کافی در اختیار ندارید نیز می توانید اجزای اصلی سرویس خواب مانند تخت، میز آرایش و صندلی را تهیه کنید. نکته قابل توجه در انتخاب سرویس های خواب عروس انتخاب رنگ های روشن و بعضا شاد است که حس و حال خوبی به فضای اتاق خواب میدهد. رنگهای تیره نیز در صورتی که رنگ دیوار و پرده ها روشن باشد، تضاد زیبایی را به وجود می آورند. این رنگها با روتختی های رنگ روشن و گلدار گزینه خوبی برای یک اتاق خواب عروس شیک و مجلل خواهند بود.